Pet najčešćih razloga zbog kojih se moderniji traktori češće kvare

Foto: Youtube/Printscreen

Foto: Youtube/Printscreen

Prema podacima, najveći broj traktora koji se koriste u Srbiji su stari po nekoliko decenija. Nova, moderna mehanizacija je težnja mnogih poljoprivrednika, ali da li je ona uvek tako dobra? Došlo se do podataka koji će vas iznenaditi.

Nova istraživanja koja su sprovedena od 2016. do 2020. godine su pokazala da se moderniji traktori češće kvare. Naime, istraživanje kompanije 'Machine Guard' analiziralo je opsežne podatke 19.000 popravki traktora koji su prikupljeni tokom pomenutih pet godina kako bi otkrili kojih su pet glavnih uzroka kvarova. Otkriveno je da na prvom mestu problem pravi elektronika, da su na drugom mestu kvarovi motora, na trećem hidraulika, četvrtom sistemi prenosa i petom okruženje operatora odnosno komponente u kabini vozača.

- Savremeni traktori su složeniji, a sofisticiranost može da dovede do kvarova na elektronici koji su na prvom mestu naše liste - rekla je direktorka ove firme, Holi Šepard. Dodala je i da troškovi popravke modernih mašina mogu brzo eskalirati pa da stoga ima smisla brinuti o “srcu” mašine, odnosno motoru. Važno je, kaže, održavati redovno i ostale delove kako ne bi došlo do ozbiljnijih problema.

Pun rezervoar tokom zime

'Machine Guard' je objavio savete i preporuke za održavanje traktora u najboljem stanju. Napomenuli su da je najvažnije redovno servisiranje kako bi se vozilo održalo urednim, što kasnije omogućava i njegovu lakšu prodaju. Takođe, to će pomoći da se otkriju i potencijalni kvarovi pre nego što bude kasno, a cifra popravke vrtoglavo poraste, upozorili su.

Bitno je, navode, sprovoditi vizuelne preglede kako bi se uverili da nema žica ili komponenti koje mogu doći u dodir sa vrućim delovima ili sistemom izduvnih gasova. Električne komponente ne treba posmatrati odvojeno, a važno je vozilo pratiti kao celinu. Kao primer navode da, ako poljoprivrednik ne zameni ulje i filtere, to može uticati na druge sisteme poljoprivrednih vozila. Preporučuju i korišćenje originalnih delova koji su bitni za produženje garancije.

Za rad motora bitno je kvalitetno gorivo, a iz ove kompanije napominju da je važno i njegovo pravilno skladištenje. U zimskom periodu savetuju da rezervoar goriva treba napuniti do kraja, jer to smanjuje rizik od kondenzacije i nakupljanja vlage. Upozoravaju da je važno biti pažljiv prema turbini prilikom gašenja traktora, jer se smanjenjem sa 40.000 obrtaja na nulu mogu uzrokovati ozbiljna oštećenja. Stoga preporučuju da se smanji brzina i ostavi motor u praznom hodu pre nego što se isključi.

Redovan servis i čišćenje sprečavaju veće troškove

Spor ili trom hidraulički sistem frustrira vozače, a u slučaju znakova kvara potrebno je reagovati što pre. U suprotnom bi moglo doći do još većih propusta ili skraćivanja veka trajanja hidraulike i drugih povezanih komponenti. Važno je, napominju iz ove kompanije, taj sistem održavati čistim. Unošenje prljavštine i čestica zemlje je lako, ali se može sprečiti uz malo pažnje. Čista tkanina kojom ćete brzo prebrisati komponente hidraulike oduzeće vam nekoliko sekundi i potencijalno uštedeti troškove popravke, savetuju.

Važnost pridržavanja preporučenih servisnih usluga ne može se potceniti ni kada je u pitanju prenos. Hidrostat koristi visokotlačni sistem i radi toga čistoća ulja mora biti 100-postotna. Ako se ulje i filteri ne menjaju redovno, može doći do veoma skupih popravki, upozoravaju iz kompanije.

Bilo da se radi o sedištu, prekidačima, kontroli klime ili svetlima, dužnost je voditi brigu o tome kako bi se zaštitila sigurnost vozača. Treba redovno menjati filtere na godišnjem nivou ili svakih 1.200 radnih sati. Kabinu treba održavati čistom, ali iz ove kompanije ne savetuju često korišćenje parnog čistača, jer može dovesti do prodiranja vode i oštetiti delove kabine. Napomenuli su i da je izuzetno važno da sva rasveta, stakla i retrovizori budu čisti i u ispravnom stanju, jer je to bitno za bezbednost onoga ko upravlja traktorom. 

Agroinfo.rs/traktoriprikljucnemasine.rs

Pet najčešćih razloga zbog kojih se moderniji traktori češće kvare

Komentari

Ostavi komentar

Слањем коментара се слажете са Правилима коришћења овог сајта.


Повезане вести

Patricio Dei Tos e najavio i da je kompanija "Femo gas", koja se bavi bio-gasom iz poljoprivredne industrije, zainteresovana za ulaganja u srpsko tržište

Svi traktori stariji od 10 godina koji nemaju potrebnu dokumentaciju ipak će moći da se registruju uz dva svedoka.

Grad Beograd 7. marta je raspisao pet javnih poziva za subvencije poljoprivrednim proizvođačima, a za te namene je opredeljeno oko dva miliona evra, odnosno 240 miliona dianara.

Uskoro će na tržištu biti dostupan traktor domaće proizvodnje snage 90 konjskih snaga koji će proizvoditi belopalanačka kompanija "Majevica servis doo".

John Deere, američki proizvođač mašina za poljoprivrednu proizvodnju predstavio je na sajmu CES 2022 u Las Vegasu svoj potpuno autonomni traktor koji je spreman za serijsku proizvodnju.

Ministarstvo unutrašnjih poslova Vlade Republike Srbije saopštilo je danas da će pripadnici Uprave saobraćajne policije, u cilju povećanja bezbednosti saobraćaja, u narednom periodu sprovoditi pojačanu kontrolu traktora i vozača traktora u saobraćaju, a poseban akcenat biće na otkrivanju prekršaja upravljanja vozilom pod dejstvom alkohola.

Речник израза за људске особине и карактере

Временска прогноза

Курсна листа

Анкета