JOVIČKI VODOPAD - Smesten u srcu Arbinja u pravoj divljini, netaknutoj prirodi

Foto: Print screen youtube

Stara planina u svojim dubokim dolovima ,,krije'' neke manje poznate, teško pristupačne i retko posećivane vodopade. Jedan od takvih je i Jovički vodopad, smešten u ,,srcu'' Arbinja i na padinama masiva Bratkove strane.

Potok izvire na Krvavim Barama.Vodopad se pojavljuje prvo na 1670mnv. Tu je i najveći, ima pad od 20 metara sa nagibom od najmanje 70 stepeni.Neposredno ispod najvećeg vodopada ima jos jedan vodopad od 7-8metara. Čitav sliv ovog potoka je izuzetno bogat slapovima i manjim vodopadima ali je kretanje kroz potok veoma otežano što zbog konfiguracije terena,što zbog mnogo oborenih stabala koja otežavaju kretanje. Desno ispod najvećeg vodopada teče jedan manji potočić koji preko jedne ogromne stene pravi prelepu sliku vodopada. Stara planina kao i ceo pirotski okrug ima toliko mesta da su vam potrebne godine da bi sve obisli.

Na vidikovcu kod Vzganice odakle se pruza najlepsi pogled na Visok nastavlja se dalje ka selu Rsovci, Visockoj Rzani, Brlogu i potom selu Dojkinci. Kao i sve vodopade najbolje ga je posetiti u rano prolece kada se topi sneg i kada je bogat vodom. Da bi dobili na vremenu, jer od Jovickog kamena dalje se ne zna kakav je teren, kolima može te do vodopada Tupavice a potom dalje ka Arbinju peske. Posle nekih 4-5km. hoda uz tada veliku Dojkinacku reku,  najlepsu rečnu dolinu stizemo do Arbinja rezervata prirode, betonskog mosta i jednog prosirenja gde na levo kroz sumu vodi put. Priroda biva sve lepsa. Duzina cele staze je oko 18km ako krecete od Tupavice a ako je polazna tacka iz Dojkinaca dodajte jos 8km.

Bukova suma je jos uvek bez vegetacije ali zato zimzelena ceo predeo oko potoka cini jedinstvenim, divljim. Obraslo klekom, suva polegla trava kliza ali je predivno.  Ako nastavite da se krecete uz vodopad izasli bi pravo na Krvave bare potom na desno ka mestu Beledje i spust kroz Belcin Dol u Arbinje. Kada izadjete iz sume pred vama se otvara sjajan pogled na okolinu - vrh Tri Cuke. Bajkoviti predeli Arbinja ispunice vam srce a Jovicki kamen, te mocne stene okruzene zimzelenom sumom. Pored njega jos nekoliko cuda prirode, neobicne kamene figure.