KONZERVACIJA DELOVA POLJOPRIVREDNIH MAŠINA

Foto: Pixabay.com

Foto: Pixabay.com

Za borbu protiv korozije i truljenja primenjuje se farbanje ili nanošenje masnog sloja po površini, odnosno po pojedinim delovima mašina. To je konzervacija i sprovodi se pošto se dobro očiste oštećeni delovi i mesta od korozije.

Delovi motora koji su u neposrednom dodiru sa produktima sagorevanja izloženi su pojačanom dejstvu korozije. Koroziju delova motora pospešuje učestalo hlađenje i zagrevanje produkata sagorevanja. Povišen procenat sumpora u gorivu predstavlja podlogu za stvaranje sumporne ili sumporaste kiseline koje su izraziti korodonti. Na ovaj način intenzivnim dejstvima korozije su izloženi cilindri, klipovi, klipni prstenovi, sistem za odvođenje produkata sagorevanja (izduvne cevi)

Jedan od zadataka ulja je zaštita delova motora od korozije. Da bi se obezbedila efikasna zaštita delova od korozije, tokom konzervacije motora, potrebno je eksploataciono ulje zameniti odgovarajućim konzervacionim. Za ispiranje kartera motora, menjača, diferencijala i drugih uljnih kupatila u transmisiji pogona, kao i za hidraulično-transmisionog pogona kod poljoprivrednih mašina, koristiti motorno ulje viskozne gradacije SAE 10. Pre sipanja konzervacijskog ulja zameniti prečistač ulja. 

Konzervacija sistema za hlađenje obavlja se tako što se iz sistema ispušta rashladna tečnost. Sistem se ispira čistom vodom, a zatim se u sistem sipa rastvor za konzervaciju.
Na tržištu se nude različite tečnosti namenjene konzervaciji sistema za hlađenje koja se meša sa vodom u koncentraciji 10-20%, stvarajući stabilnu emulziju. Rastvor se sipa u sistem za hlađenje i motor se pušta u rad 10-15 minuta. 

Sistem za napajanje motora gorivom štiti se od korozije primenom ulja za konzervaciju.

- isprazniti gorivo iz rezervoara,
- pusti u rad motor kako bi potrošio gorivo iz instalacije,
- skinuti rezervoar za gorivo i isprati ga od nečistoća,
- u skinuti rezervoar uliti dve do tri litre zaštitnog sredstva (okretanjem rezervoara obložiti njegove unutrašnje površine sredstvom za konzervaciju),
- nakon ponovne montaže rezervoara, ručnim okretanjem kolenastog vratila napuniti sistem zaštitnim sredstvom,
- sve otvore na sistemu za dovod i raspodelu goriva i rezervoara za gorivo hermetički zatvoriti lepljivom trakom.

Pneumatici su u periodu van eksploatacije izloženi uticaju svetlosti, temperature i vlage. Konzervacija pneumatika se vrši na sledeći način:
- oprati i osušiti pneumatik,
- odići mašinu i osloniti je na podmetače,
- smanjiti pritisak u pneumatiku na 1/3 od nominalnog (da bi se zatvorile pore i rasekotine) i
- naneti zaštitno sredstvo (najbolje rasprskivačem).

Ukoliko na spoljnim neobojenim metalnim površinama ima korozije, pre konzerviranja, a posle pranja i odmašćivanja, korozija se mora odstraniti. Na očišćene površine nanosi se odgovarajuće konzervacijsko sredstvo prskanjem, premazivanjem ili potapanjem. Posle isparavanja rastvarača na metalnim površinama ostaje suv, providan ili neprovidan, čvrst ili meki film.

Izvor:polj.uns.ac.rs

KONZERVACIJA DELOVA POLJOPRIVREDNIH MAŠINA

Komentari

Ostavi komentar

Слањем коментара се слажете са Правилима коришћења овог сајта.


Повезане вести

Zahtevi koji se postavljaju pred pneumatike su bezbednost, upravljivost, udobnost, vek trajanja, ekonomičnost i zaštita životne sredine.

Речник израза за људске особине и карактере

Временска прогноза

Курсна листа

Анкета