Правац интернет по опрему

Извор: Пиксабеј

Извор: Пиксабеј

Одлука да се путем интернет сајтова и друштвених мрежа купује половна механизација омогућава да се на брз и удобан начин прегледа безмало неколико хиљада огласа. На њима су, поред кратког описа одређене машине или опреме, приказане и слике које су често кључне у одлуци да се продавац контактира и затражи детаљнији опис стања у којем се механизација налази.

Обично се након тога пољопривредник заинтересован за куповину одлучује да ли ће или неће отићи да на лицу места погледа оно што га занима. Међутим, питање је колико је овај начин куповине сигуран и популаран међу пољопривредницима.

Милан Малешев из Змајева код Врбаса већ 20 година се бави трговином половне пољопривредне механизације и од самог почетка се служи интернет огласима као једним од канала продаје. Како нам је рекао, гаранција за сигурност у том начину продаје не постоји, а посебно је истакао да се најчешће преваре дешавају искоришћавањем слика које би требало да прате сваки оглас.

„Све би то било лепо да нема превара. Ви, на пример, видите слику трактора на сајту и позовете продавца, распитате се, одете да га видите, а тај трактор не постоји, постоји неки други којег покушају да вам условно речено 'увале'. Може се десити и да оно што видите уживо јесте оно што сте видели на огласу, али у много лошијем стању. Зато слика ту игра главну улогу, помоћу ње може бити приказано само оно што је лепо, очувано и исправно. Може се десити и да се слика лошим камерама па да је слика на огласу мутна и нејасна“, наводи Малешев и додаје да се углавном прикривају и не показују поправљани делови, зафарбани, варени и слично, како би се машина продала по што већој цени.

Пољопривредник Светозар Ботић са којим смо разговарали слаже се да је могуће да постоје одређени ризици приликом одлуке да се купује механизација на основу огласа, али нам је напоменуо да сам није имао таква искуства.

„Има људи који отворено кажу у каквом је стању машина коју продају, има и оних који кажу да је нису ни користили, у сваком случају ја сам сретао људе отворене за сарадњу. Кад се половна механизација купује мора бити исправна, а када ће се десити квар, то је релативна ствар. Оно на шта се може обратити пажња при куповини је процена човека од којег се купује, какав је његов први став. Кад купујеш половну ствар, можеш купити мачку у џаку, кад узмеш ново сигурнији си, али данас мало људи може да купи нову машину“, наводи Ботић и додаје да је неопходан одлазак код продавца те није лоше повести са собом мајстора који може боље да процени машину која се купује.

Такав случај недавно је имао Милан Малешев када је трактор који је продавао прво препустио на проверу, па тек онда преговарао о продаји.

„Ја сам скоро продао трактор човеку који је са собом повео мајстора, он је рекао шта је лоше на њему, шта треба заменити да не би дошло до већег квара и на основу тога смо кроз договор кориговали цену“, прича Малешев и напомиње да цене на огласима често нису реалне.

„Цене нису баш реалне, углавном су машине прецењене и до 30 одсто. Али то не значи да се у договору са купцем неће кориговати. Људи стављају високе цене из разних разлога, некоме није битно када ће се продати па чекају док се не појави купац да плати ту цену, неки желе само да испитају тржиште па с временом спусте цену, а неки једноставно спусте тек онда када виде да је купац озбиљно заинтересован“, каже Малешев и додаје да треба тачно знати шта се тражи, од модела, године производње до онога шта се од механизације очекује како би спрам тога били спремни на одређену цену.

Постоји много интернет сајтова на којима се продаје разна половна роба, а постоје и специјализовани сајтови путем којих се нуди само пољопривредна механизација. На свима њима може се погледати десетине хиљада половних трактора, комбајна, прикључних машина и алата, а то је једна од ствари које су битне за продају. Према искуству Милана Малешева, што је већи број огласа одређеног типа машине то је већа шанса да се дође до купца, јер како каже, људи воле да гледају и имају избора.

Предност интернета над класичним начином продаје, каже Малешев, може бити у набавци половних резервних делова, поготово за власнике машина које се више не производе и чији се делови не могу наћи у продавницама. Иако је њих могуће доставити купцу а да он претходно не дође да на лицу места прегледа оно што купује, треба бити опрезан и испитати похабаност и истрајност резервног дела.

Како нам још прича, коришћење интернета у сврху продаје и набавке половне механизације није много распрострањено међу пољопривредницима. Према његовом мишљењу тек 20-ак одсто оних који преко интернета тргују механизацијом у потпуности се служи алатима неопходним за лаку и брзу комуникацију, док велики део тражи помоћ омладине која није увек доступна. Тако су, према његовим речима, већини и даље веома примамљиви традиционални вашари у Руми, Сенти, Бачкој Паланци и остали, на којима се велики део онога што се дешава преко интернета прескаче јер је понуда ту, механизација се одмах прегледа, неопходне информације се на лицу места добију и трговина може бити извесна.

Agromedia.rs

Правац интернет по опрему

Komentari

Ostavi komentar

Слањем коментара се слажете са Правилима коришћења овог сајта.


Повезане вести

Речник израза за људске особине и карактере

Временска прогноза

Курсна листа

Анкета