Zaštitite i očistite svoje krvne sudove ovim namirnicama

Foto: Pixabay.com

Foto: Pixabay.com

Dobrom ishranom možemo da u velikoj meri zaštitimo svoje krvne sudove i obnovimo njihovu prohodnost, U nastavku teksta pročitajte koje namirnice vam mogu u tome pomoći.

Kivi je izuzetno bogat flavonoidima koji čiste krvne sudove i smanjuju upalu. On je takođe pun biljnih vlakana koja smanjuju holesterol i rizik od srčanih oboljenja.

Kelj - velika količina vitamina K koji kelj sadrži štiti arterije od štetnih efekata kalcijuma. Vlakna koja sadrži brokoli doprinose sniženju nivoa holesterola. Redovna konzumacija kelja doprinosi i normalizaciji krvnog pritiska.

Paradajz - karotinoid likopen je antioksidans koji daje paradajzu crvenu boju, a niz istraživanja je utvrdio da ishrana bogata likopenom može da značajno smanji oksidaciju “lošeg” holesterola koja vodi aterosklerozi.

Brusnice - su voćka izuzetno bogata antioksidansima, koja doprinosi smanjenju nivoa “lošeg” holesterola, pa tako štiti krvne sudove. Ona takođe ometa ili sprečava formiranje naslga na zidovima arterija. Brusnica spada u biljke koje imaju najviše antioksidanasa.

Sok od pomorandže - svakodnevna konzumacija pomorandži ili soka od pomorandže (bez dodatnog šećera) može da doprinese normalizaciji krvnog pritiska i smanji upalu arterija. Ovaj sok sadrži mnogo antioksidanasa i vitamina C, koji pomažu da arterije ostani čiste time što sprečavaju oksidativna oštećenja u krvotoku.

Čia seme je sjajan izvor energije i pomaže regulaciji tečnosti u organizmu (sprečava dehidraciju). Bogato je vlaknima i alfa-linolenskom kiselinom koja doprinosi regulaciji krvnog pritiska, snižava trigliceride i smanjuje “loš” holesterol.

Batat sadrži vlakna koja snižavaju holesterol, kalijum, beta-karotin, folat i vitamin C. Doprinosi sniženju krvnog pritiska i čisti arterije.

Jabuke - sadrže pektinska vlakna koja apsorbuju holesterol iz krvi. Svakodnevna konzumacija jabuke sjajan je način da se snizi holesterol, a istovremeno podstakne imuni sistem.

Nar - je prebogat fitohemikalijama koje deluju kao antoksidansi. Pomaže u proizvodnji azot-oksida koji poboljšava protok krvi i širi arterije.

Kurkuma - sadrži supstancu po imenu kurkumin koja veoma efikasno smanjuje upale i pomaže uklanjanju masnih naslaga iz arterija. To je jedan od začina koji se najsvesrdnije preporučuju u tretmanu ateroskleroze.

Maslinovo ulje - doprinosi zdravlju srca na nekoliko načina. Sadrži mononezasićene i polinezasićene masne kiseline, veoma korisne za organizam. Doprinosi da se holesterol ne nagomilava u krvi, a pomaže i u sniženju visokog krvnog pritiska.

Semenke suncokreta - bogate su vitaminom E koji smanjuje upalu i održava snagu arterija. Takođe su veoma bogate vlaknima, belančevinama i magnezijumom.

Brokoli - zeleno povrće je puno biljnih hemikalija po imenu steroli i stanoli, koje pomažu da se nivo holesterola drži pod kontrolom. Takođe sadrži i koencim Q 10, koji pomaže da se očiste naslage iz arterija.

Avokado - sadrži jedinjenje beta-sitosterol koje snižava holesterol u krvi i do 17 jedinica.

Agroinfo.rs/https://ordinacija.tv

Zaštitite i očistite svoje krvne sudove ovim namirnicama

Komentari

Ostavi komentar

Слањем коментара се слажете са Правилима коришћења овог сајта.


Повезане вести

Profesor Erik Milston je otkrio neverovatne činjenice o tome ko finansira razne evropske studije

Dijeta koja je razvijena za regulisanje visokog pritiska, masnoće i šećera u krvi već godinama važi za jednu od najzdravijih i preporučuje se i ljudima koji jednostavno žele da smršaju bez velikih promena u načinu ishrane.

Po proizvodnji maline Srbija je u 2022. godini ostvarila treće mesto na globalnom nivou, odmah iza Rusije i Meksika.

Kako bi izbegle prskanje ulja većina domaćica poklapa meso prilikom prženja što utiče na teksturu posebno ukoliko pripremate stek.

Речник израза за људске особине и карактере

Временска прогноза

Курсна листа

Анкета