Seoski turizam je jedna od najperspektivnijih grana turizma.

Foto:Pixabay

Foto:Pixabay

Razlog dolaska velikog broja turista u seoska područja, pre svega gostiju iz velikih gradova su netaknuta priroda, čist vazduh, zdrava voda za piće, tradicionalni specijaliteti naših krajeva (gastronomija), ali i tradicionalno, srpsko gostoprimstvo. Srbija ima veliki potencija!!

Naša sela obiluju prirodnim lepotama, kulturno-istorijskim znamenitostima i na njihovom području ili u neposrednoj blizini održavaju se brojne manifestacije. Potencijali za razvoj seoskog ili ruralnog turizma u Srbiji su veliki.

Novi trendovi na turističkom tržištu ukazuju na činjenicu da sve više turista želi da boravi na ruralnim turističkim destinacijama, sve više njih se odlučuje za kraća putovanja i boravak u jedinstvenom prirodnom okruženju, daleko od gradske gužve, sve više gostiju želi da upozna kulturu različitih delova Srbije i da uživa u tradicionalnim specijalitetima, gastronomiji, domaćoj hrani i pićima. 

Broj registrovanih domaćinstava se svake godine uvećava a ovaj vid turizma posebno je razvijen u Zapadnoj Srbiji, Vojvodini, Centralnoj Srbiji. Vlada Republike Srbije je u Strategiji razvoja malih i srednjih preduzeća i preduzetništva u Republici Srbiji, među sektore koji mogu da podstaknu ekonomski razvoj, povećaju zaposlenost i devizni priliv, uvrstila i turizam. Mogućnost razvoja seoskih područja sadržane su u njihovoj modernizaciji, uz očuvanje sociokulturnih obeležja. Izgradnjom infrastrukture, unapređenjem komunalnih usluga i stvaranjem uslova za zapošljavanje naša sela bi oživela i to bi mogao da bude razlog ostanka mladih u seoskim sredinama. 

Turizam je kompleksna delatnost i sadrži širok spektar pozitivnih uticaja na selo,njegovu ekonomiju, stanovništvo i okruženje. Dakle, usluge smeštaja i ishrane nisu jedino što turisti „kupuju“. Zadovoljan turista će kupiti namirnice od domaćina,suvenire, predmete domaće radinosti, platiće organizovane izlete, robu široke potrošnje, prevoz itd.

Treba voditi računa i o tome da nekontrolisani razvoj ove delatnosti može da ima i negativne posledice. Neophodno je očuvati kulturu stanovanja i življenja na selu od urbanizacije i unošenja netipičnih arhitektonskih elemenata
i razvijati tradicionalne kulturne vrednosti. Takođe, u skladu sa preporukama i standardima EU treba voditi računa o životnoj sredini. Poljoprivreda je najznačajnija, a često i jedina delatnost na selu.

Boravak na selu može postati nezaboravan turistički doživljaj. Sve veći broj turista želi da aktivno provede odmor, da nešto novo nauči, da se rekreira, obogati saznaja o istoriji, kulturi i tradiciji našeg podneblja. Pri tom, ne sme se poremetiti harmonija gazdinstva koje živi, poslovi koji se redovno obavljaju, radovi u polju, gajenje stoke, obrađivanje zemlje, prerada poljoprivrednih proizvoda, izrada predmeta domaće radinosti.

Ukoliko su zainteresovani, gosti mogu da učestvuju u poljoprivrednim radovima, da vide kako se obrađuje zemlja, beru kukuruz, grožđe, jabuke i kupine, kose livade, uberu paradajz i papriku, iščupaju luk i šargarepu, da sami pripreme zimnicu,ajvar, džem, slatko, domaći sok, i uz određenu nadoknadu ponesu kući proizvide koje su pod budnim okom domaćice pripremilil. Tokom leta mogu da učestvuju u branju lekovitog bilja, nauče kako se suši i od njega pripremaju čaj tokom zimskih meseci. Ovakve aktivnosti mogle bi da postanu prava atrakcija.

Turisti mogu da nauče mnogo o životu i običajima na selu zahvaljujući domaćoj radinosti. To je deo narodne baštine. Gosti u našim selima mogu da nauče kako se češlja i prede vuna, tkaju ćilimi, štrikaju džemperi, prsluci i čarape, kako se veze i hekla, ali i kako rade kovači, grnčari, abadžije i užari.

Država Srbija manifestacije smatra jednim od najvažnijih potencijala za razvoj turizma. Organizovani događaji okupljaju veliki broj posetilaca, koji troše novac na destinaciji i postaju konzumenti različitih usluga.
Manifestacije pružaju velike mogućnosti za privlačenje turista (domaćih i stranih) a privredni efekti njihovog dolaska koji se odnose na broj posetilaca, broj noćenja, potrošnji, itd su izuzetno važni.

Seoski turizam je razvojna šansa ne samo za pojedinca, već i za celo selo,za određenu destinaciju. Primeri izvanrednog uspeha u seoskom turizmu Srbije ukazuju na činjenicu da su pojedini krajevi oživeli od ovog posla.

Izvor:Vodic-za-seoske-domacine

Seoski turizam je jedna od najperspektivnijih grana turizma.

Komentari

  • Od Ivan
  • 2021-01-21 19:50:46

Najbolje je seoski turizam razvijati zajedno sa organskom poljoprivredom u tim istim selima. Tada se seoskom turizmu daje veći nivo ponude. Naravno uz pčelarstvo. Pogotovo domaće i autohtone sorte voća i povrća.

Ostavi komentar

Слањем коментара се слажете са Правилима коришћења овог сајта.


Повезане вести

Opalo lišće ispod drveća je vredan biološki materijal za pravljenje komposta. Ako je zaraženo, napraviće više štete nego koristi i treba ga ukloniti.

Ministarka poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Jelena Tanasković sastala se sa ambasadorkom NR Kine u Republici Srbiji Čen Bo sa kojom je razgovarala o mogućnostima za dalje unapređenje saradnje u oblasti poljoprivrede i prehrambene industrije, posebno u trgovini poljoprivredno-prehrambenim proizvodima.

Zasad jabuka podigao je otac mladog voćara iz sela Blaznava kod Topole Vladimira Pantelića, a on je ostao na selu i nastavio tu proizvodnju. Savremeni zasadi uz primenu navodnjavanja i pokriveni protivgradnom mrežom doneli su Panteliću i više nego dobar prinos ove godine, ali ulaganja su bila jako velika.

Maksimalna cena evro dizela narednih sedam dana biće 216 dinara, a maksimalna cena benzina evro premijum BMB 95 - 174 dinara, objavilo je Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija.

Srpska rakija nadaleko je poznata, ona je u našem narodu lek za telo, za dušu, ali i sredstvo za dezinfekciju i mnogo toga još.

Iz Srbije je prošle godine izvezeno 30.000 tona sladoleda u vrednosti od 63,5 miliona evra, najviše u zemlje regiona, pokazuju podaci Privredne komore Srbije (PKS).

Речник израза за људске особине и карактере

Временска прогноза

Курсна листа

Анкета