Трактористи пажљивије возите

Foto:Pixabay

Foto:Pixabay

У саобраћајним незгода, у којима су учествовали трактори и друге пољопривредне машине у периоду од 2011. до 2015. године, погинуло је 267 лица, док је 2.318 лица теже и лакше повређено, наводе у Агенцији за безбедност саобраћаја Републике Србије. Ови подаци довољно говоре о томе колику пажњу треба посветити поштовању саобраћајних прописа и безбеднијег понашања у саобраћају.

Трактори се често појављују у саобраћају на јавним путевима, а да притом ретко испуњавају све законске безбедносне обавезе, како у погледу самих возила, тако и у погледу понашања возача. У прилог томе говори и податак колико возачи трактора често учествују у саобраћајним незгодама, односно колико често гину или бивају повређени. Уз то, у саобраћајним незгодама често страдају и њихови сапутници.

Техничка исправност један је од основних предуслова за безбедно учествовање трактора у саобраћају.

Из Агенције за безбедност у саобраћају препоручују о чему би требало водити рачуна када је безбедност тракториста у питању.

  • Сваки трактор треба да има сигурносни рам или кабину, без обзира на годину производње, јер штите возача у случају да се возило преврне;
  • Законским одредбама је дефинисано да трактор ноћу, у условима смањене видљивости и када има прикључке за извођење радова на најистуренијој тачки тих уређаја мора да има укључено жуто ротационо или трепћуће светло;
  • Требало би обавезно поставити таблу за означавање спорих возила (светло-одбојни засечени троугао) на задњем делу возила;
  • Брзина кретања трактора је ограничена до 40 км/х, а уколико се у прикључном возилу превози бар једна особа брзина је ограничена до 30 км/х;
  • У прикључном возилу трактора дозвољено је превозити највише пет лица, односно три лица у прикључном возилу мотокултиватора;
  • Терет у прикључном возилу мора бити равномерно распоређен и
  • Кад се управља пољопривредним машинама, не сме да се пије алкохол, јер и најмања количина алкохола успорава реакције, погоршава способност процене и смањује опрезност.
  • Најбољи алат за одржавање механизације је онај који се ретко користи

 

Такође, највише возача и путника на трактору страда у саобраћајним незгодама након завршетка радова на њиви. Зато је један од узрока настанка саобраћајних незгода са учешћем трактора премор возача трактора, као последица интензивног коришћења трактора. Није реткост да трактористи раде и по 12 часова у континуитету током дана, при чему су константно изложени буци и вибрацијама.

Власници трактора, прикључних возила за трактор и власници мотокултиватора дужни су да након издавања регистрационе налепнице, сваке године обаве редован технички преглед.

Мере које се предузимају да би се повећала безбедност возача трактора и других моторних возила у саобраћају односе се на техничку исправност возила, обележавање возила, светлосну сигнализацију. Такође, ту спадају и одредбе које се односе на превоз лица, као и низ других. Постоје мере које се односе на спречавање наношења блата на коловоз, посебно у зони прикључака некатегорисаних путева на изграђену путну мрежу.

Agromedia.rs

Трактористи пажљивије возите

Komentari

Ostavi komentar

Слањем коментара се слажете са Правилима коришћења овог сајта.


Повезане вести

Прскалице које први пут пуштамо у рад треба тестирати. Изравнати прскалице по дужини и ширини. Користимо их за заштиту биља.

Приколице су изузетно важне у процесу пољопривредне производње, како са аспекта сигурног и благовременог превоза пољопривредних производа, тако и са аспекта безбедности. После завршене сезоне, прва мера је чишћење и прање од биљних остатака и земље, посебно рубова на страницама, где је могуће задржавање влаге.

Речник израза за људске особине и карактере

Временска прогноза

Курсна листа

Анкета