Evo kojih sedam biljaka mogu u potpunosti da zamene so u jelima

Foto: Pixabay.com

Foto: Pixabay.com

Kako bi barem donekle unos soli uspeli da regulišemo, treba da posegnemo za njenim zdravijim alternativama.

Natrijum, glavni element soli nalazimo u prirodnim biljkama. Njih sedam u potpunosti mogu da zamene so u jelima.

1. Cimet
Jedan od najstarijih začina koji se u našoj kuhinji koristi isključivo u kolačima, inače ima mnogo veću primenu. Cimet je odlična alternativa za so, reguliše nivo šećera u krvi i snižava holesterol, što bi bile njegove osnovne prednosti. Iako intenzivnog mirisa koji ne možemo da zamislimo u glavnim obrocima, cimet se iznenađujuće dobro snalazi i u pikantnim jelima.

2. Semenke suncokreta
Samo 50 grama ovog ploda zadovoljava dnevne potrebe za vitaminima E i B1, a samo 100 grama semenki zadovoljava dnevne potrebe organizma za manganom, bakrom, magnezijumom, natrijumom, fosforom i vitaminom B6. Slankast i pomalo gorak ukus semenkama daje natrijum zbog čega se mlevene semenke dodaju u jela umesto soli. Najbolje ih je dodati u gotovo jelo.

3. Čili papričica
Topao i ljut ukus, nota je koju na nepcima ostavlja čili papričica koja zahvaljujući lekovitim svojstvima zaslužuje da postane omiljena i prisutna u svim jelima „na kašiku“ u kojima je najbolje da izbalansiramo ukuse.

4. Beli luk
Beli luk je izvrsna zamena za so, a posebno onaj osušeni u prahu, mnogi ga koriste uz ribu i testeninu gde poboljšava ukus namirnice. Njegova mnogobrojna lekovita svojstva glavni su razlog za veću primenu u kuhinji, a izostavite li so u jelu i dodate samo beli luk osetićete jednak učinak slankaste note kao i kod omiljenog začina.

5. Sok od limuna
Salata bez zrnca soli, ali uz obilje limunovog soka u potpunosti će zameniti omiljeni začin. Osim toga limun je poznat kao prirodni konzervans i kao takav je odlična zamena za so.

6. Bosiljak
Zeleni listovi bosiljka obiluju eteričnim uljima koji između niza komponenti sadrže i natrijum, pa je bosiljak izvrsna zamena za so. Osim u kuvanim jelima, bosiljak izvrsno funkcioniše pomešan s povrćem, testeninom i salatama gde njegova slankasta nota posebno dolazi do izražaja.

7. Kardamom
Začin koji u našoj kuhinji postaje sve zastupljeniji, kardamom, smatra se članom porodice đumbira. Njegov ukus je delikatan i aromatičan, a pri prvom dodiru sa nepcima oseća se slankasta nota pa ne čudi njegova prisutnost u jelima – umesto soli. Za intenzivniji ukus kardamoma u jelima, potrebno je da se semenke malo proprže.

Izvor:vestinet.rs

Evo kojih sedam biljaka mogu u potpunosti da zamene so u jelima

Komentari

Ostavi komentar

Слањем коментара се слажете са Правилима коришћења овог сајта.


Повезане вести

Saznajte kako se malih dosadnjakovića možete rešiti uz pomoć prirodnih sredstava

AP Vojvodina od 2021. godine ima potpisano Pismo o namerama o uspostavljanju i razvijanju prijateljskih odnosa sa provincijom Šandong, koja je najveći industrijski proizvođač i jedna od vodećih proizvodnih regija u Kini i koja je zainteresovana za intenziviranje saradnje u toj oblasti, saopštеno jе iz Pokrajinskе vladе.

Veoma brzo, ovaj prirodni antibiotik, sanira posekotine i sprečava infekciju.

Stanovnici Srbije ove jeseni ponovo imaju mnogo problema sa smrdibubama koje koriste svaki otvor na prozoru ili vratima da uđu u kuću.

Krem čorba od karfiola je prava stvar za okrepljenje organizma i predah od mesa. Pravi se lako i brzo i obožavaće je cela porodica.

Piletina u sosu sa pečurkama je nešto što ne može da dosadi, a ovaj recept je posebno jednostavan, pa će uspeti i onima koji nisu preterano vešti u kuhinji.

Речник израза за људске особине и карактере

Временска прогноза

Курсна листа

Анкета