Foto:Pixabay.com

Foto:Pixabay.com

Tradicionalna srpska kuhinja je sastavni deo ponude seoskog turizma

Gastronomija je neretko, jedan od presudnih elemenata za dolazak turista, što uz tradicionalno srpsko gostoprimstvo predstavlja idealan spoj.

Prednost seoske sredine je čista i nezagađena priroda, koja omogućava proizvodnju ekološke i zdrave hrane.  Zdrava hrana na zapadu je prioritet i stvar prestiža.

Vredne domaćice neguju tradicionalno pripremanje hrane. One bi mogle da organizuju edukaciju u pripremanju gastronomskih specijaliteta domaće kuhinje, kojih je sve manje na gradskim trpezama. Pite (npr. od heljde, zelja, bundeve, sira…), gibanice, cicvara, proja, domaći hleb, specifična jela i pečenja ispod sača, poslastice…, nikoga ne ostavljaju ravnodušnim. Negujući domaću kuhinju stvara se jedinstven ambijent prisnosti i dobrodošlice.

Hrana je vrlo povezana i veoma bitna u ukupnoj slici i pozicioniranju seoskog turističkog gazdinstva na turističkom tržištu. 

Zbog lakšeg pripremanja obroka, namirnice su podeljene u 7 grupa:

 1. Žito (brašno, hleb, testa, zrnevlje)

2. Mleko i mlečni proizvodi (sir, kajmak, slatko i kiselo mleko, jogurt, pavlaka, kačkavalj)

3. Meso, riba, jaja (živinsko meso, svinjetina, teletina, ovčetina, morske i rečne ribe, jaja kokoške, guske, čurke, patke.. i divljih ptica)

4. Masti biljnog i životinjskog porekla (maslac, margarin, ulje, svinjska mast

5. Povrće (luk, šargarepa, peršun, celer, paškanat, krompir, spanać, zelje, paradajz, krastavac, kupus, boranija, grašak, rotkvice, tikvice..)

6. Voće (bobičasto, agrumi, sirovo i sušeno)

7. Slatkiši (slatko, džem, med, čokolada) Pravilna ishrana podrzumeva korišćenje žitarica koje su glavni nosioci energije a potom voće i povrće koji su bogati vitaminima i mineralima

Proizvodnja zdrave, organske i tradicionalno proizvedene hrane i njena direktna prodaja turistima može poboljšati sliku o svim proizvodima i uslugama dostupnim na samom gazdinstvu. Organska proizvodnja ima značajnu ulogu u diverzifikaciji i podizanju konkurentnosti turističkog proizvoda, a samim tim utiče i na razvoj turističke ponude u ruralnim područjima.

Organska proizvodnja je kontrolisana proizvodnja poljoprivrednih i drugih proizvoda koja izbegava upotrebu proizvoda dozvoljenih u konvecionalnoj proizvodnji, kao što su sintetička đubriva i pesticidi, antibiotici I genetski modifikovani organizmi., pri čemu se izbegava zagađivanje životne sredine i čuva zdravlje ljudi I čitavog agro-sistema. 

Seosko turističko gazdinstvo koje se bavi organskom poljoprivrednom proizvodnjom predstavlja jedinstven spoj poljoprivrede, turizma i ekologije. Hrana i piće su elementarna usluga koju domaćin nudi. Upravo iz tih razloga treba posebno voditi računa o ispravnosti namirnica i higijeni opreme i prostorija u kojima se namirnice skladište i pripremaju.

Izvor:agroinfonet.com

Komentari

Ostavi komentar

Слањем коментара се слажете са Правилима коришћења овог сајта.


Повезане вести

Osvežavajuće i okrepljujuće čorbe za vrele letnje dane

Postoji nekoliko načina kuvanja kukuruza, ali kada probate da ga skuvate u kremastoj kaši mleka i putera

Strategija razvoja turizma u Srbiji utvrđen je selektivnim pristupom, pri čemu se posebni značaj pridaje seoskom turizmu ( ambijentu, prirodi, hrani, običajima …)

U jeku razvoja seoskog turzima, Srbija zaista ima šta i da ponudi ljudima koji svoj odmor vide kao odlazak na selo, planinu, u banju ili na salaš

Salaši u Vojvodini se smatraju sinonimom za seoski turizam. Nekada poljoprivredna gazdinstva, danas su jedno od najvećih kulturnih obeležja severne pokrajine.

Речник израза за људске особине и карактере

Временска прогноза

Курсна листа

Анкета