"Izvoz šljive na Bliski istok je šansa za srpske proizvođače"

Foto: Pixabay.com

Foto: Pixabay.com

Ove godine tradicionalni „Dani šljive“ u Blacu održani su onlajn, a kako je u toku predstavljanja ocenio Marko Selaković, šef Kancelarije Privredne komore Srbije u Dubaiju, potencijal srpskog tržišta šljive izuzetno je veliki i mogao bi da bude konkurentan na tržištu Bliskog istoka.

Kao prednosti izvoza šljive na tržište Bliskog istoka Selaković je istakao bescarinski uvoz, simbolični PDV od 5 % i mogućnost direktnog kontakta proizvođača.

Više od 450 učesnika pratilo je izlaganje, a Selaković je rekao da, za uspešnost ove trgovine, domaći izvoznici moraju da obrate posebnu pažnju na GCC standard koji važi u svim zemljama ovog kraja.

Za tržište Bliskog istoka Selaković predlaže uzgoj sorti kao što je „aženka“ koja je vrlo popularna u ovom delu sveta.

Srbija je među globalnim liderima u proizvodnji šljive, a vodeći regioni su Mačvanski, Kolubarski i Šumadijski okrug. U 2019. godini proizvedeno je 558.930 tona šljive, a 75 % šljive u Srbiji, u kojoj dominiraju stare autohtone sorte, koristi za rakiju. Sortiment šljive na našim prostorima je znatno drugačiji nego sortiment šljive na drugim područjima koja su orijentisana ka izvozu na Bliski istok – kaže Selaković.

Preduslovi za saradnju sa Bliskim istokom su, dodaje, visok kvalitet proizvoda, dobro pakovanje, preciznost u dogovorima o količini i poštovanje rokova.

Pošto govorimo o premijum tržištu, proizvod mora da bude izuzetnog kvaliteta, izgleda, dizajna. Proizvođači moraju da budu udruženi da imaju što ukrupnjeniji zasad, što ukrupnjeniju proizvodnju ako hoćemo da uspešno plasiramo robu i ozbiljne količine na tržište Bliskog istoka – kaže Selaković.

Domaće proizvođače pozvao je da se za podršku obrate Kancelariji Privredne komore Srbije u Emiratima, koja je na raspolaganju i za podršku u pokretanju biznisa, povezivanju sa distributerima, pružanju informacija koje se tiču tržišta.

Pored privrednih društava, preduzetnika i proizvođača šljive, na onlajn predstavljanju „Dana šljiva“ učestvovali su i predstavnici Regionalne privredne komore Niš, Regionalne razvojne agencije Niš, Poljoprivredne stručne savetodavne službe Prokuplje kao i predstavnici kompanija za proizvodnju i preradu voća.

Izvor:agrosmart.net

"Izvoz šljive na Bliski istok je šansa za srpske proizvođače"

Komentari

Ostavi komentar

Слањем коментара се слажете са Правилима коришћења овог сајта.


Повезане вести

Šljiva je u Srbiji oduvek bila više od voća – ona je simbol istorije, običaja i verovanja. O njoj su pevane pesme, ispod njenih grana su polagane zakletve, njenom rakijom su se lečili bolesni, nazdravljalo u radosti i oplakivala smrt.

Zbog niske otkupne cene šljive, od svega 25 dinara po kilogramu, proizvođači negoduju. Ipak, većina njih je krenula u branje i na području oko Prokuplja se uveliko vrši otkup.

Na teritoriji Topličkog okruga privodi se kraju berba ranih sorti šljiva "čačanske lepotice", "čačanske rane" i ruske "džanarike", a već za 10-ak dana počinje berba sorte “stenlej”.

Tržnica u centru Kaira, a na njoj ponuda - malina iz Arilja, borovnica iz Šapca, šljiva iz Osečine ili jabuka iz Topole.

Proizvođači borovnica i suvih šljiva u Srbiji zadovoljni su mogućnošću da to voće izvoze u Kinu bez carine, nakon stupanja na snagu Sporazuma o slobodnoj trgovini sa tom zemljom.

Spretniji berači se sa vlasnikom dogovaraju o zaradi po ubranom kilogramu, pa njihova zarada zavisi od umeća, brzine ruku i od toga koliko ko može da podnese rad na visokim temperaturama.

Речник израза за људске особине и карактере

Временска прогноза

Курсна листа

Анкета