Vinarstvo i vinogradarstvo može da bude ozbiljna poluga ekonomskog razvoja Srbije

Foto: Pixabay.com

Foto: Pixabay.com

“Strategija razvoja vinarstva i vinogradarstva od 2021. do 2031. koju je Vlada Srbije usvojila svima vraća osmeh na lice posle ove teške godine”, izjavio je prof. dr Marko Malićanin, predsednik UO Saveza vinara i vinogradara Srbije.

“Strategija ima pet ciljeva: razvoj ovog sektora sa fokusom na identitet, unapređenje i povećanje vinogradarskih površina i vinarske proizvodnje, zaštita i razvoj domaćeg tržišta, te unapređenje sistema organizacije sektora vinarstva i unapređenje sektora edukacije i školstva u tom sektoru”, precizirao je Malićanin u izjavi za Tanjug.

To treba u narednih 10 godina da omogući povećanje površina pod vinogradima sa sadašnjih 7.000 hektara na 25.000 hektara i da proizvodnja vina bude povećana sa sadašnjih skoro 30 miliona litara na 100 miliona litara godišnje.

“Da vinarstvo i vinogradarstvo postanu pokretač razvoja turizma, ruralnog razvoja i ugostiteljstva, i da kompletan sektor zauzme mesto koje mu pripada s obzirom na agroekološke i geomorfološke karakteristike Srbije”, rekao je predsednik UO Saveza.

Dodao je da je Savez pomogao Ministarstvu poljoprivrede u izradi pravilnika za podizanje novih zasada vinove loze i pravilnika za podsticaje u opremanju malih vinarija. Na osnovu toga su raspisana dva stimulativna konkursa za koje je izdvojeno oko milijardu dinara. Preko 120 zahteva je podneto na konkurs koji je završen 19. avgusta, obrađeno je više od pola tih zathteva, dodeljena su novčana sredstva i po prvi put se 60 odsto sredstava dobijalo unapred, rekao je Malićanin.

On je dodao da se na tržištu Srbije godišnje proda oko 60 miliona litara vina, od čega je 60 odsto uvozno, a 40 odsto domaće vino. Naš fokus je na edukaciji domaćeg tržišta, da nakon ovog desetogodišnjeg perioda okrenemo taj odnos, rekao je on.

Istakao je i da Strategija propisuje primenu marketing plana za izvozna tržišta, jer su azijsko i afričko tržište u velikom usponu, i mi ćemo na njima tražiti svoju šansu, ali se ne zanemaruju ni tržišta Amerike i EU.

”Plan razvoja strategije podrazumeva četiri do pet miliona evra godišnjih ulaganja u marketinške aktivnosti koje treba da omoguće Srbiji da na svetskoj vinskoj sceni zauzme mesto koje joj pripada. Praktično da Srbija bude prepoznata na svetskoj vinskoj mapi kao vinogradarska i vinarska zemlja”, izjavio je Malićanin.

Izvor:agronews.rs

Vinarstvo i vinogradarstvo može da bude ozbiljna poluga ekonomskog razvoja Srbije

Komentari

Ostavi komentar

Слањем коментара се слажете са Правилима коришћења овог сајта.


Повезане вести

Zahlađenje sa kišom u odnosu na protekle dane ne bi trebalo da naudi ranim sortama voća, procvetalog usled toplog vremena krajem februara sve dok ne nastupi naglo snižavanje temperature ispod nule.

U Evropi se godišnje proda 10,5 miliona tona hrane za kućne ljubimce, a sve više proizvođača iz Srbije vidi svoju šansu da se oproba u ovom biznisu i osmišljava nove proizvode za ovo tržište koje ubrzano raste.

Svi zainteresovani poljoprivredni proizvođači mogu podneti prijave za podsticaje na portalu ePodsticaji

Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede će od naredne godine uvesti prijavljivanje za podsticaje po osnovu javnih poziva u cilju skraćivanja postupka obrade zahteva i brže isplate sredstava.

Ministarka poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Jelena Tanasković sastala se sa ambasadorkom NR Kine u Republici Srbiji Čen Bo sa kojom je razgovarala o mogućnostima za dalje unapređenje saradnje u oblasti poljoprivrede i prehrambene industrije, posebno u trgovini poljoprivredno-prehrambenim proizvodima.

Zasad jabuka podigao je otac mladog voćara iz sela Blaznava kod Topole Vladimira Pantelića, a on je ostao na selu i nastavio tu proizvodnju. Savremeni zasadi uz primenu navodnjavanja i pokriveni protivgradnom mrežom doneli su Panteliću i više nego dobar prinos ove godine, ali ulaganja su bila jako velika.

Речник израза за људске особине и карактере

Временска прогноза

Курсна листа

Анкета