Online poslovanje u velikoj meri doprinosi razvoju seoskog turizma

Foto: Pixabay.com

Foto: Pixabay.com

Seoski turizam se u Srbiji javlja u masovnijem obliku početkom 2000-tih. Prava popularizacija sela dolazi sa razvojem intenzivne promocije koju je omogućio internet.

Informacije postaju sve dostupnije i lakše dolaze do potencijalnih gostiju, pa se samim tim u poslednjoj deceniji može govoriti o veoma značajnoj grani domaćeg turizma uopšte. Ukupan razvoj seoskog turizma utiče i na razvoj i kreiranje nekih novih, do tada nepoznatih destinacija. Na njima se vrlo brzo prepoznaju turistički resursi, koji se potom procenjuju i stavljaju u turističku ponudu. 

Na taj način mnoga sela Šumadije ili južne Srbije preobrazila su se od „umirućih“ sela do živahnih mestašaca koja pohode vikendaši, avanturisti i zaljubljenici u prirodu.

Infrastruktura bi omogućila brži razvoj seoskog turizma

Iz Udruženja Selo kažu da su problemi sa kojima se susreću oni koji se u Srbiji bave seoskim turizmom najčešće infrastrukturne prirode.

- Bolji i lakši prilazi domaćinstvima, jače internet veze, stabilniji električni naponi su ono što je neophodno poboljšati da bi naši ugostitelji bili konkurentni na svetskom tržištu. Naravno, nekada su sela teško dostupna pa to nije uvek lako sprovesti. Drugi problemi vezani su uglavnom za edukaciju samih vlasnika. Trendovi u turizmu, a naročito u marketingu se jako brzo menjaju, a da bi bili uspešni u poslu, neophodno je da vlasnici isprate sve te promene koje nadolaze. Zato je njihova edukacija od velike važnosti za sveukupan dalji razvoj seoskog i domaćeg turizma-, naglašavaju iz Udruženja. 

Faktor koji stoji na putu razvoja seoskog turizma je taj što je to često dodatni posao nekom domaćinstvu pored bavljenja poljoprivrednim radom.

Ono što je interesantno jeste da imamo veoma mali broj seoskih domaćinstava na nivou cele Srbije, u odnosu na broj sela, odnosno seoskih domaćinstava. Iako je uvek postojalo interesovanje za seoski turizam, izgleda da je pandemija dodatno stavila akcenat na potrebu razvoja tog segmenta.

Međutim, ono što nije bilo dobro je to da kada pozovete domaćina, kada kontaktirate deset domaćinstava koja imate u bazi podataka – ispostavi se da samo jedan može primiti goste. Svi su, kažu, zauzeti i to nije bilo dobro i to je mnoge goste oteralo. Mora da postoji kontinuitet bavljenja ovim poslom.

Udruženje Selo koje postoji već više od 20 godina ih čini pionirima u ovoj oblasti. 

- Sa jedne strane naš posao je da pomognemo vlasnike seoskih turističkih domaćinstava kojima su potrebni saveti ili smernice u smislu razvoja biznisa, a sa druge strane bavimo se promocijom ovog vida turizma. Drugim rečima Selo.rs je domaći rezervacioni sistem preko koga gosti mogu rezervisati odmor u par hiljada smeštaja koji su im dostupni na portalu. Naš posao je da obezbedimo njegov dalji razvoj i gostima predstavimo bogatu ponudu domaćeg turizma-, zaključuju naši sagovornici.

Agroinfo.rs/agronews.rs

Online poslovanje u velikoj meri doprinosi razvoju seoskog turizma

Komentari

Ostavi komentar

Слањем коментара се слажете са Правилима коришћења овог сајта.


Повезане вести

U okviru Mere 7 IPARD programa - Diverzifikacija poljoprivrednih gazdinstava i razvoj poslovanja, Uprava za agrarna plaćanja je objavila rang listu zahteva za odobrenje projekata za seoski turizam u drugom IPARD javnom pozivu.

Pandemija koronavirusa dovela je do toga da se odmor na srpskim selima produžio sa dva i po na sedam dana uproseku, dok su pojedini voleli da ostaju i po čitav mesec. Sve je to značajno za razvoj ruralnog turizma naše zemlje.

Mokra Gora je proglašena za najbolje turističko selo na svetu na jučerašnjem zasedanju Generalne skupštine Svetske turističke organizacije Ujedinjenih nacija u Madridu (UNWTO).

Opština Raška, raspisala je Konkurs za dodelu podsticajnih sredstava za razvoj seoskog turizma na teritoriji opštine u 2021. godini.

Sporazum o realizaciji projekta kojim će u seoskim sredinama biti uveden širokopojasni internet potpisan je u Palati Srbija u prisustvu ambasadora Austrije u Srbiji Nikolausa Luterotija i šefa Delegacije EU Sema Fabricija.

Kada se su se udružili mali povrtari i voćari, velike izvozne kompanije i jedna međunarodna organizacija za razvoj, za samo godinu dana dobili smo digitalizovane poljoprivrednike i proizvode za izvoz na probirljiva tržišta.

  • Најновије
  • Најчитаније

Речник израза за људске особине и карактере

Временска прогноза

Курсна листа

Анкета