Одржавање моторне тестере

Foto:Pixabay

Foto:Pixabay

Моторне тестере су незаменљив алат, нарочито у воћарству и шумарству. Правилним одржавањем не само да се продужава радни век тестере, већ се може побољшати и њена училнковитост.

Уколико одлажете тестеру преко зиме, ваља преконтролисати све елементе мотора. Да би на пролеће радила како треба, треба се водити принципом гориво - ваздух - искра - нож, дакле контрола свих елемената који утичу на рад.

Иако можете бити у искушењу да оставите систем горива празан, то се не препоручује јер недостатак горива узрокује сушење и пуцање дихтунга. Међутим, у гориву данас има етанола који такође не делује добро на делове ваше тестере.

Због тога се препоручује да се за припрему за презимљавања сипа мешавина уља и бензина који у себи нема етанол. Наравно, филтере такође треба проверити, и по потреби заменити, опрати или издувати компресором.

Дакле, имали смо бензин и ваздух. Што се искре тиче, цео систем паљења треба да прође инспекцију, од замајца до свећице. Чишћење је обавезно, као и замена дотрајалих делова. Спојеве електричних контаката ваља испрскати контакт спрејем да би се истисла вода која се потенцијално ту нашла, и да би се спречила кондензација воде на истом месту. Иако можете бити у искушењу да у ову сврху користите друга средства, пре свега она у спреју, за подмазивање, немојте то радити. Средства за подмазивање као базу имају минерално уље које не помаже у провођењу струје.

Свећице обавезно прегледати и обратити пажњу на наслаге остатака сагоревања. Превише наслага уља или пепела на свећици могу бити индикатор разних недостатака, од лоше мешавине уља и горива до проблема у карбуратору, па чак и проблема са клиповима мотора.

Посебну пажњу треба посветити ланцу јер је он у директном контакту са материјалом који се сече, али је и најризичнији у погледу повреда на раду.

Сечива треба наоштрити и подмазати да би се спречило њихово рђање. Уколико је истрошен, ланац треба заменити. Посебну пажњу треба посветити тензији ланца. У зависности од употребе, ланац се временом издужује јер се карике троше, па чак и када не мењамо ланац треба да проверимо да ли је тензија на добром нивоу. Овиме чувамо систем зупчаника који преносе кинетичку енергију од мотора на ланац. Ништа мање важно, овим смањујемо могућност повреде на раду.

 Izvor: agromedia.rs

Одржавање моторне тестере

Komentari

Ostavi komentar

Слањем коментара се слажете са Правилима коришћења овог сајта.


Повезане вести

Grad Beograd 7. marta je raspisao pet javnih poziva za subvencije poljoprivrednim proizvođačima, a za te namene je opredeljeno oko dva miliona evra, odnosno 240 miliona dianara.

Uskoro će na tržištu biti dostupan traktor domaće proizvodnje snage 90 konjskih snaga koji će proizvoditi belopalanačka kompanija "Majevica servis doo".

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture saopštilo je da će biti nosilac aktivnosti u vezi sa dodelom subvencija za nabavku i ugradnju univerzalnog zaštitnog rama za traktore kako bi se dodatno povećala bezbednost vozača traktora i svih učesnika u saobraćaju.

Ministar Branislav Nedimović izjavio je, prilikom obilaska Dupljaje, sela u opštini Bela Crkva, da je prva mera pomoći poljoprivrednicima u Srbiji za nabavku poljoprivredne mehanizacije, u vidu povraćaja 50 odsto sredstava, planirana od 15. decembra.

Kompanija "YANMAR" predstavila je inovaciju u oblasti vinogradarstva, a radi se o robotu za primenu pesticida, koji nudi brojna rešenja i predstavlja budućost ove grane poljoprivrede.

Najveći parni traktor na svetu, Case 150 KS, koji je konstruisan davne 1905. godine, rekonstruisan je nakon više od jednog veka i stavljen u funkciju.

Речник израза за људске особине и карактере

Временска прогноза

Курсна листа

Анкета