TAPIOKA brašno smanjuje nervozu, podstiče mršavljenje i odličan je dodatak gotovo svakom jelu

pixabay.com

pixabay.com

Poznata i kao kasava ili tapioka je treći najveći izvor ugljeno-hidratne hrane u tropskim predelima, posle pirinča i kukuruza.

Manioka biljka (lat. Manihot esculenta) se gaji kao godišnja kultura u tropskim i suptropskim područjima zbog svog jestivog skrobnog tuberoznog korena, glavnog izvora ugljenih hidrata. Toleriše sušu i može da raste na zapuštenim  zemljištima . Nigerija je najveći svetski proizvođač manioka, dok je Tajland najveći izvoznik suve manioke.

Manioka je klasifikovana i kao slatka i kao gorka. Kao i drugo korenje i krtole, i gorka i slatka sorta manioka sadrži antinutritivne faktore i toksine, sa gorkim sortama koje sadrže mnogo veće količine. Koren manioke je dugačak i kupasto sužen, sa čvrstim, homogenim mesom koje je obloženo korom koja se skida, oko 1 mm debljine, gruba i braon sa spoljne strane. Komercijalne sorte mogu biti od 5 do 10 cm u prečniku na vrhu, i oko 15 do 30 cm duge. 

Meso manioke može biti kreda-bele ili žućkaste boje. Koren je veoma bogat skrobom i sadrži značajne količine kalcijuma (50 mg / 100g), fosfora (40 mg / 100g) i vitamina C (25 mg / 100g). Međutim, manioka je siromašna u proteinima i drugim hranljivim materijama. Nasuprot tome, manioka listovi su dobar izvor proteina (bogati lizinom), ali manjkavi u aminokiselini metionin i eventualno triptofan.

Tapioka je skrob dobijen ekstrakcijom iz sušenog korena biljke manioka.

Ona mora biti adekvatno pripremljena pre konzumiranja, jer nepravilna priprema manioka može ostaviti dovoljno rezidualnog cijanida i izazvati akutnu opijenost cijanidima, gušavost, pa čak i ataksiju ili parcijalnu paralizu.

Šta je tapioka brašno?

Ova vrsta brašna, napravljena od korena manioka, ne sadrži gluten. Danas je ovo brašno pripremljeno tako da imitira teksturu pšeničnog brašna, bez dodavanja glutena. Ukus manioka je veoma blag i može se koristiti kao alternativa za pšenično brašno za pripremu recepata bez glutena.

Tapioka brašno, čak i pre nego što je rafinirano u skrob, i dalje je uglavnom skrob. Manioka brašno sadrži 340 kalorija u porciji od 100 g. Ono sadrži vrlo malo proteina; oko 1,6 grama na 100 grama. 100 grama porcije sadrži 79,8 grama ugljenih hidrata, od kojih su 11,9 vlakna. I sadržaj natrijuma je na visokom nivou za brašno, sa 417 miligrama po obroku. Manioka brašno ima dvostruko više ugljenih hidrata i kalorija od slatkog krompira!

U brašnu tapioke su prisutni vitamini B kompleksa koji daju energiju i poboljšavaju imunitet. Sadrži i veliki broj minerala - gvožđe, cink, kalcijum, magnezijum, kalijum i mangan.

Kako se koristi tapioka?

Postoji mnogo načina na koje možete da uvrstite tapioku u svoju ishranu. Najčešće se priprema i konzumira na isti način kao krompir i predstavlja odličan dodatak gotovo svakom jelu.

Pored toga, koren tapioke može da se pasira ili pomeša sa pomfritom, omletima i supama. Takođe se melje u brašno i koristi za pravljenje hleba i drugog peciva.

Obično se koristi kao sredstvo za zgušnjavanje za pudinge, pite i supe.

Agroinfo.rs

TAPIOKA brašno smanjuje nervozu, podstiče mršavljenje i odličan je dodatak gotovo svakom jelu

Komentari

Ostavi komentar

Слањем коментара се слажете са Правилима коришћења овог сајта.


Повезане вести

Španci su se dosetili veoma zanimljivog i još jednog genijalnog načina za upotrebu gorke pomorandže (naradže) upotrebu upotrebiće ih za pravljenje struje. Sve pomorandže koje ne stignu se ubrati koje propadaju i trule, planiraju iskoristiti za proizvodnju električne energije - struje!

Poznat kao vitamin lepote jer kosu i kožu čini lepom, zdravom a odgovoran je i za pretvaranje hrane u energiju.

Ovseno mleko veoma dobro utiče na zdravlje, jer smanjuje holesterol u organizmu a takođe je bogato i vlaknima.

Ako nemate dovoljno energije u toku dana ili ujutru ne možete lako da se razbudite, primenite tehniku koja će vam za nekoliko minuta poboljšati rad srca i popraviti raspoloženje.

Iako su jabuke nadaleko poznate kao veoma zdravo voće puno vitamina, neadekvatna konzumacija ipak može izazvati brojne probleme, pa je važno biti oprezan.

Bеli dud smаnjuje rizik оd diјаbеtеsа, štiti оd srčаnih bоlеsti, smаnjuјe hоlеstеrоl i pоmаžе u mršavljenju.

Речник израза за људске особине и карактере

Временска прогноза

Курсна листа

Анкета